Nieuwsberichten


Bescherming van kinderen kun je niet overlaten aan industrie

woensdag 17 december 2014, 11:17 - Tara Stokdijk

Vanaf 1 januari mag er geen reclame meer worden gemaakt voor bepaalde voedingsmiddelen gericht op kinderen tot en met twaalf jaar. Voorheen was dit zeven jaar. De consumentenbond vindt de nieuwe beperkingen van de Stichting Reclame Code slechts een zoethoudertje.

De Consumentenbond begrijpt vooral niet dat de nieuwe beperkingen met uitzondering van verpakkingen en winkelschappen zijn ingevoerd. Een levensgroot promotie display mag dus nog steeds.

Volgens de Consumentenbond blijkt hieruit dat je bescherming van kinderen dus niet kunt overlaten aan de industrie, want die heeft hele andere belangen. De bond is van plan bezwaren voor te leggen aan Martin van Rijn, staatssecretaris van Volksgezondheid.

Bron: Nu.nl



Bookmark dit artikel:
NUjij | eKudos | Plaatsen/stemmen op Digg | Voeg toe aan je Facebook-profiel | Del.icio.us | Google bookmark | StumbleUpon | Voeg toe aan iGoogle | Feed bekijken