Nieuwsberichten


Kinderdrankje Capri-Sun meest misleidende product

woensdag 1 oktober 2014, 15:26 - Tara Stokdijk

Kinderdrankje Capri-Sun kreeg dit jaar het Gouden Windei. In de verkiezing voor het meest misleidende product van 2014 kreeg Capri-Sun de meeste stemmen van de consument. ‘Een mierzoete misleiding van Coca-Cola’ noemt Foodwatch het drankje.

In 200 milliliter Capri-Sun zitten zo’n vijf suikerklontjes. De vitamines die er in zitten zouden er in zijn gestopt om het product onterecht een verantwoord imago te geven. 38 procent van de ruim 26.000 consumenten vond Capri-Sun het meest misleidend.

 

Woensdag ochtend om 9 uur stond Foodwatch bij Coca-Cola op de stoep met het Gouden Windei. Er was alleen niemand die de ‘prijs’ in ontvangst wilde nemen.

Bron: Nu.nl



Bookmark dit artikel:
NUjij | eKudos | Plaatsen/stemmen op Digg | Voeg toe aan je Facebook-profiel | Del.icio.us | Google bookmark | StumbleUpon | Voeg toe aan iGoogle | Feed bekijken